Siirry pääsisältöön

Kestävä matkailun matkailun lehti tammikuussa 2020

Suomi on kestävän ja vastuullisen matkailun edelläkävijä

Ruoka- ja juomapalveluilla, ravintoloilla, hotelleilla, puhtaan luonnon kestävällä hyödyntämisellä sekä erilaisilla hyvinvointipalveluilla on merkittävä rooli kestävän kehityksen edistämisessä Suomessa. Maailmalla kaivataan matkailun saralla juuri nyt sitä, mitä Suomi voi tarjota: luonnon rauhaa, turvaa, ruuhkattomuutta, puhtautta ja aitoutta.

Vastuullisuudesta on mahdollista luoda tuottavaa liiketoimintaa. Kestävän kehityksen periaatteiden noudattaminen ja niistä huolehtiminen ovat osa tämän päivän matkailu-, horeca- ja hyvinvointialojen yritysten toiminta-ajatusta, jopa avaimia menestykseen.

Maailmalla kaivataan juuri nyt sitä, mitä Suomi voi tarjota: luonnon rauhaa, turvaa, ruuhkattomuutta, puhtautta ja aitoutta. Matkailu on tulevaisuuden ala, jossa Suomella on varaa ja hyvät mahdollisuudet kasvaa merkittävästi

Ruokamatkailu, paikalliset tuotteet ja ympäristöystävällisyys kiinnostavat suomalaisia

Ruokakulttuuri ja ravintolatarjonta vaikuttavat matkustuspäätökseen. Kohteiden ravintoloihin perehdytään ennen matkan alkamista ja varaukset tehdään hyvissä ajoin. Tunnettujen ravintoloiden ohella matkailijat kaipaavat paikallista ruokakulttuuria. Suosituksia hyvistä ravintoloista etsitään netistä ja sosiaalisesta mediasta.

Suomalaisten matkustuspäätöksiin ulkomailla vaikuttavat eniten tuttavien kokemukset ja suositukset. Seuraavaksi eniten kimmokkeita saadaan matkanjärjestäjien, lentoyhtiöiden ja hotellien mainoksista.  

Silti kotimaan matkailu on monin verroin suositumpaa kuin matkustaminen ulkomaille. Suomalaiset tekevät kotimaassa lähes 40 miljoonaa vapaa-ajanmatkaa vuodessa, mikä on lähes viisi kertaa enemmän kuin ulkomaille suuntautuvien matkojen määrä.

Kotimaanmatkailu on vahvassa kasvussa. Matkustusta kotimaassa ovat lisänneet erityisesti 18–44-vuotiaat. Syynä houkuttelevuuden kasvulle on ympäristöystävällisyyden ohella kiinnostus paikallisuuteen.

Tule mukaan tammikuun Kestävän matkailun julkaisuun. Yhdellä mediapanostuksella pääset osaksi sekä kuluttajapuolen että ammattipuolen lehteen. Valitse jokin meidän valmiista kokonaisuuksista, tai pyydä minulta oma räätälöity tarjous!

Toivottavasti sain sinut innostumaan ja haluat lähteä tekemään ainutlaatuista ja vastuullista mediakokonaisuutta tammikuulle 2020!

Yhteistyöterveisin,

Titti Myhrberg, kaupallinen johtaja, Toptaste Oy

Tiedustelut [email protected], 040 218 41 79

Mediat, jakelut ja lukijamäärät:

Ikkunapaikka, ilmestyminen 10.1.2020

Suomen johtava matkailu-alan ammattilehti. Lukijoita 14 000, painos 5000 kpl. Tammikuun julkaisussa lisäpainos 5000 kpl joka jaetaan Matkamessuilla

LEVIKKIJAKAUMA: Matkatoimistovirkailijat 64 % Liikenneyhtiöt 11 % Yritysten matkavastaavat 9 % Matkatoimistojohto 7 % Majoituselinkeino 4 % Matkailutoimittajat, lehdistö 3 % Kunnalliset matkailuelimet 2 %.

Sivun ovh hinta 4 773 euroa + alv

Toptaste Magazine Ilta-Sanomissa 17.1.2020

Lukijat 303 000. Valtakunnallinen, 40+ naiset ja miehet.

Sivun hinta ovh 5 490 euroa + alv.

Katso edellisiä julkaisujamme täältä.

Matkamessut 2020

Matkamessuille painetaan 5000 kappaleen lisäpainos.

Viisi Tähteä -toimittajan haastatteluun pohjautuva juttutuotanto

• artikkeli tuotteestanne tai palvelustanne Ilta-Sanomien Kestävän matkailun lehdessä 17.1.2020

• artikkeli matkailualan ammattilaisille suunnatussa Ikkunapaikka -lehdessä 10.1.2020.

• Juttutuotannon julkaisu www.viisitahtea.com sekä www.toptaste.fi sivuilla

• Markkinointikampanja Viiden Tähden ja Toptasten sosiaalisen median kanavissa (sis. Facebook ja Instagram)

• Natiivimainonta relevanteissa medioissa, kuten mtvuutiset.fi, kaleva.fi, hellapoliisi.fi, herkkusuut.com

• Jutun jakelu ePressin kautta Suomen ruoka-, matkailu ja lifestyle-toimittajille

• Artikkelin kaikki käyttöoikeudet jäävät asiakkaalle julkaisun jälkeen

• Viisi Tähteä ja Toptaste -verkkosivut tavoittavat kuukausittain yhteensä noin 105 000 lukijaa

Lue myös