Siirry pääsisältöön

Arden Restaurants on perheyrityksen uusi tuleminen – huippuruokaa, musiikkia ja ”yhdessä”-kokemuksia 

Arden Restaurants (ent. Suomen Viihderavintolat Oy) on perheyritys, joka sai alkunsa jo vuonna 1987. Perustaja Manjit Singh loi ahkeralla työllä perheineen Helsinkiin yökerhoja, ravintoloita ja musiikkipubeja lähes neljän vuosikymmenen ajan. Uuden sukupolven yrittäjyyden myötä brändiä on haluttu uudistaa. 

– Meillä on uusi nimi ja identiteetti. Ennen tarjontamme ja imagomme oli viihdepainotteinen, mutta nyt haluamme keskittyä kaikenkattavampaan konseptiin, jossa panostetaan vielä enemmän yhteisöllisyyteen, tunnelmaan ja laatuun, kertoo ravintolajohtaja Ryszard Janik. 

Kuusi perheyritys ravintolaa – kuusi kokemusta

Perheyritys Arden Restaurants luotsaa kuutta ravintolaa Helsingissä. Olutravintolat Bierhaus Berlin, Bierhaus Köln ja Bierhaus München tarjoavat rennon tyylikkäitä, mutta kuitenkin helposti lähestyttäviä ja sympaattisia paikkoja kokoontumiseen panimotuotteiden ystäville. Käsityöläisolut- ja viskiravintolat ovat sopivasti ripoteltuna kolmeen eri paikkaan Helsingissä. ”Berlin” löytyy Triplasta, ”Köln” Malmin torin kupeesta ja ”München” Helsingin ytimestä Rautatieaseman läheltä. Ardenin yökerho Milliklubi Kaivokadulla on juhlakansalle tuttu vuosien ajalta, yksi Suomen tunnetuimmista yökerhoista ja avoinna vuoden jokaisena iltana. 

Kulinaarista ja kansainvälistä, samalla perinteistä sekä tyylikästä, ravintolakokemusta hakeva löytää kaiken haluamansa Ardenin ravintoloista The Towerista ja The Plazasta. Myös lounastaville lupaavat molempien ravintoloiden keittiöt takuuvarmaa laatua ja vaihtelevia sekä kekseliäitä makuja.

Arden baari

– Käytämme aina tuoreita ja korkealaatuisia ruokatuotteita. Ruokalistalta löytyy nykyaikaista ja perinteistä, läheltä tulevaa ja kaukaa innovoitua. Päivän lounaalla saattaa olla tarjolla niin tuorehernekeittoa kuin kasvis-gyozaa korealaisittain – jotakin jokaiselle.

Lounaspöytä on katettu arkisin keskustassa The Plazassa ja ostoskeskus Triplan neljännessä kerroksessa sijaitsevassa kolmikerroksisessa The Towerissa, josta löytyy myös businesslounas, joka tarjoillaan ravintolan ylimmässä kerroksessa menyynä pöytään. 

Viskiä ja konjakkia arvostavan ykkösvalinta

Perheyritys ravintolaketjun alkuperäinen perustaja on vuosien varrella kerännyt Suomen luultavasti kattavimman tarjonnan erilaisia – osa harvinaisia ja erittäin arvokkaita – viskejä ja konjakkeja. Näitä löytyy konsernin kaikista ravintoloista, ja etenkin The Tower-ravintolassa ne ovat näyttävästi esillä ja kokoelman sekä ravintolan näkeminen Pasilan uudehkon ostoskeskuksen korkeuksissa on jo kokemus.

– Towerissa visiomme ja toiveemme on tarjota kaikille sopiva ja mukava kokoontumispaikka, jossa voi ihailla maisemaa kaupungin kattojen yllä. Pyrimme jokaisessa ravintolassamme tarjoamaan tunnelmaa ja erikoisia juomaharvinaisuuksia – viinit ja pienpanimo-oluet ovat huolella valittuja ja konjakki-viskivalikoimamme Suomen laajin. 

Jazzia ja ostereita – täydellinen kombo

Brändiuudistus synnytti uutena konseptina suureen suosioon nousseen Jazz & Oysters Happy Hours -illat joka toinen viikko The Towerissa ja Helsingin keskustassa, Kampin ytimessä, sijaitsevassa Ravintola The Plazassa. Suosio yllätti niin, että osteritilaus on jatkossa moninkertaistettava. 

 – Elävän jazzmusiikin ja ostereiden yhdistelmä on ollut menestys. Ihmiset viihtyvät ja ruoka sekä elävä musiikki on tyylikästä, mutta kuitenkin rentoa ja helposti lähestyttävää. The Plaza ja The Tower ovat seurusteluravintoloita, jotka tarjoilevat erittäin laadukasta  ruokaa, ja joiden keskeiset sijainnit on täydellisiä kokoontumisia ja juhliakin ajatellen – aina Afterworkista joulujuhliin. Toivomme  tulevaisuudessa näiden ravintoloiden kutsuvan ja puhuttelevan kaikkia.

Elävä musiikki trubaduureineen ja muine musiikin esiintyjineen on ollut ravintolaketjun perustamisesta saakka, aina vuosikymmenten takaa, tärkeää. Brändiuudistuksen myötä se on pitänyt sijansa, ja ostereiden höystämän jazzin lisäksi Arden Restaurants panostaa myös siihen, että se voi tarjota asiakkailleen uutta eri genren musiikkia – jo tunnettujen artistien, mutta myös uusien tulokkaiden esiintymisten muodossa. 

– Uskon, että aika, jolloin asiakkaat tulivat ”vain” ruoan takia on mennyttä. Me haluamme ravintoloidemme olevan paikkoja, jotka ovat osa paikallista yhteisöä. Tunnelma on tärkeää, tulet sitten ystäviesi, perheesi tai työkavereidesi kanssa ravintolaan viettämään aikaa. Asiakas, joka palaa uudestaan ja uudestaan ravintolaan, tulee koska hän kokee että hän kuuluu sinne – ja se on meidän tavoitteemme. 

Lue myös