Siirry pääsisältöön

TopTravels – Suomen johtava matkailun natiivimarkkinointiin erikoistuva media

TopTravels Media on laadukkaaseen matkailunatiivimarkkinointiin erikoistunut media, joka tarjoaa tehokkaan alustan yrityksille, jotka haluavat tavoittaa laatutietoiset ja elämyksiä etsivät matkailijat – ne, jotka investoivat laatuun ja arvostavat eksklusiivisuutta.

Yhdistämme printin ja digin parhaat puolet ja toteutamme vaikuttavaa sisältömarkkinointia kohdennetuilla kampanjoilla.

Olemme matkailumedian one-stop-shop: meiltä saat kaiken kampanjasuunnittelusta toteutukseen ja raportointiin. Vahvat verkostomme matkailualan ammattilaisten, vaikuttajien ja median parissa takaavat, että sisältösi huomataan.

TopTravelsin kautta tavoitat oikeat ihmiset – tehokkaasti, tyylillä ja tuloksellisesti.

Kohderyhmä

TopTravels tavoittaa matkailusta kiinnostuneet, laatua ja elämyksiä arvostavat lukijat. Yleisömme koostuu pääosin yli 30-vuotiaista naisista – ryhmästä, joka tekee aktiivisesti matkapäätöksiä ja etsii inspiraatiota seuraavaan elämykseensä.

Digitaalinen ympäristömme tavoittaa viikoittain yli 150 000 kontaktia orgaanisen näkyvyyden ja kohdennettujen kampanjoiden kautta. Tämä kattaa:

  • Verkkosivuliikenteen
  • Uutiskirjeet
  • Facebookin, Instagramin ja TikTokin orgaanisen ja maksetun sisällön
  • ePressi-uutishuoneen jakelun

ePressi on tärkeä osa näkyvyyttämme – sen kautta jaamme jokaisen artikkelimme yli 1200 matkailu- ja lifestyletoimittajalle, toimitukselle ja bloggaajalle, varmistaen sisällön leviämisen oikeille silmäpareille.

TopTravelsin yleisö ei ainoastaan seuraa – se sitoutuu, inspiroituu ja toimii.

Laajalevikkiset matkailuliitteet – tuloksellista näkyvyyttä valtakunnallisissa medioissa

TopTravels tuottaa vuosittain kuusi huippulaatuista matkailuliitettä, jotka julkaistaan valtakunnallisesti Suomen suurimmissa ja arvostetuimmissa medioissa Helsingin Sanomissa ja Hufvudstadsbladetissa.

Liitteemme ovat erityisesti suunniteltu inspiroimaan, sitouttamaan ja aktivoimaan matkailusta kiinnostunutta yleisöä – ja se näkyy tuloksissa. Viimeisimmän lukijatutkimuksen mukaan:

  • 48,7 % lukijoista kertoi liitteen lisänneen kiinnostusta esiteltyä tuotetta tai palvelua kohtaan.
  • 37,1 % oli aktivoitunut liitteen pohjalta – esimerkiksi vieraillut verkkosivulla tai käynyt liikkeessä.
  • 97,2 % kohderyhmään kuuluvista huomasi liitteen.
  • 86,6 % kohderyhmään kuuluvista myös luki sen.
  • 78,8 % koki kiinnostuksen kasvaneen liitteen sisällön myötä.

Nämä luvut kertovat vaikuttavuudesta, jota vain tarkoin kohdennettu ja laadukkaasti toteutettu sisältömarkkinointi voi saavuttaa.

TopTravelsin matkailuliitteet ovat erinomainen valinta brändeille, jotka haluavat näkyä siellä missä päätöksiä tehdään – uskottavasti, laajasti ja tuloksellisesti.

Helsingin Sanomat – kohdennettu yleisö pääkaupunkiseudulla

Aamun toivotuin vieras on Helsingin Sanomien tilattu lehti. Helsingin Sanomien vaikuttavuuden salaisuus piilee sen laadukkaassa sisällössä sekä lukijoiden poikkeuksellisessa ostovoimassa. Printtimainonta Helsingin Sanomissa tavoittaa laajan yleisön nopeasti – se saa kassakoneet kilisemään ja herättää keskustelua kahvipöydissä.

Lukijaprofiili painottuu korkeasti koulutettuihin, hyvätuloisiin suomalaisiin. Kampanja näkyy myös lehden digitaalisessa versiossa.

  • Levikki: 50 000
  • Lukijamäärä: 124 000

Hufvudstadsbladet + e-Paper

Hufvudstadsbladet on Suomen suurin ruotsinkielinen sanomalehti, joka on perustettu vuonna 1864. Lehti palvelee ensisijaisesti ruotsinkielistä väestöä ja käsittelee monipuolisesti kansallisia ja kansainvälisiä uutisia, kulttuuria ja taloutta. Sen vahva yhteys ruotsinkieliseen yhteisöön tekee siitä erinomaisen mainoskanavan tämän kohderyhmän tavoittamiseen Suomessa.

Laadukkaan journalisminsa ja uskollisen lukijakuntansa ansiosta HBL tarjoaa mainostajille tehokkaan alustan tavoittaa koulutettu ja valikoiva yleisö.

  • Levikki: 70 000
  • Lukijamäärä: 175 000

TopTravelsin kumppanuuspaketit 2026

Tarjoamme vuosikumppaneillemme mahdollisuutta näkyä kaikissa liitteissämme sekä myös digitaalisissa kanavissa erittäin kustannustehokkaasti. Alla lueteltuna kolme eritasoista kumppanuuspakettia. Paketit voi myös räätälöidä juuri teidän tarpeisiinne ja budjettiin sopivaksi.

Pääyhteistyökumppanuus

TopTravels tarjoaa yrityksellenne pääyhteistyökumppanina laajan ja monikanavaisen näkyvyyden koko vuoden ajalle.
Pääkumppanuus yhdistää kaikki TopTravelsin kanavat – printin, verkon, uutiskirjeet ja sosiaalisen median – ja tarjoaa vahvan sekä vaikuttavan alustan brändinne esille tuomiseen, kampanjoihin ja sisältömarkkinointiin.

Yhteistyö TopTravelsin kanssa antaa yrityksellenne näkyvyyttä kaikissa keskeisissä matkailualan kanavissa ja takaa tehokkaan tavoittavuuden valituissa kohderyhmissä. Pääkumppanina olette mukana rakentamassa inspiroivaa ja laadukasta matkailusisältöä, joka puhuttelee sekä kuluttajia että ammattilaisia.

Kumppanuuspaketti sisältää kaiken tämän:

  • Uutiskirjeet: logonne + linkki kaikissa uutiskirjeissämme, 16-24 banneria/vuosi
  • Mainonta: 6 × koko sivun advertoriaalia (4 x Helsingin Sanomissa ja 2 x Hufvudstadsbladet) + 12 kk verkkobanneri verkkosivuillamme, muut mainokset -30 %
  • Sisältöedut: 4 × digitaalinen advertoriaali/vuosi (kumppanin tiedotteen pohjalta)
  • Profiilijuttu: 1 × “mitä kuuluu yritys x” (julkaisu www.toptravels.fi + some-jako)

Hinta: 19 990e +alv koko vuoden kumppanuus

Yhteistyökumppanuus

Tämä paketti tarjoaa yrityksellenne monipuolisen ja monikanavaisen näkyvyyden. Sopimus kokoaa yhteen printin, verkkosivut, uutiskirjeet ja sosiaalisen median, muodostaen tehokkaan alustan brändin esille tuomiseen, kampanjointiin ja sisältömarkkinointiin. Yhteistyökumppanuuden myötä yrityksenne saa näkyvyyttä alan tärkeimmissä kanavissa ja tavoittaa kohderyhmät suoraan ja vaikuttavasti.

Paketti sisältää:

  • Mainonta: 6 × puolen sivun advertoriaalia TopTravelsin printtilehdissä
  • Verkkonäkyvyys: 6 kk verkkobanneri TopTravelsin sivustolla
  • Digitaalinen sisältö: 2 × digitaalinen advertoriaali (kumppanin tiedotteen pohjalta)
  • Profiilijuttu: 1 × “Mitä kuuluu yritys X” -artikkeli (julkaisu www.toptravels.fi + some-jako)

Hinta: 12 990 € + alv / vuosi

Kumppanuuspaketti

TopTravelsin kumppanuus tarjoaa yrityksellenne monipuolisen ja helposti saavutettavan tavan olla mukana matkailualan keskeisissä kanavissa. Yhteistyö tuo näkyvyyttä verkossa, printissä ja uutiskirjeissä sekä mahdollisuuden osallistua ajankohtaisiin kampanjoihin ja nostaa esiin oman tarinanne profiilijutun muodossa.

Kumppanuuspaketti on suunniteltu yrityksille, jotka haluavat vahvistaa brändinsä näkyvyyttä ja säilyttää jatkuvan, monikanavaisen läsnäolon matkailualan laadukkaimmissa medioissa.

Kumppanuuspaketti sisältää:

  • Mainonta: 6 × 1/3-sivun advertoriaalia TopTravelsin printtilehdissä
  • Verkkonäkyvyys: 3 kk verkkobanneri www.toptravels.fi-sivustolla
  • Digitaalinen sisältö: 1 × digitaalinen advertoriaali (kumppanin tiedotteen pohjalta)
  • Profiilijuttu: 1 × “Mitä kuuluu yritys X” -artikkeli (julkaisu TopTravelsin verkkosivulla + some-jako)

Hinta: 9 990 € + alv / vuosi

Ystävän kokonaisuus

TopTravelsin Ystävän kokonaisuus tarjoaa yrityksellenne helposti saavutettavan ja kustannustehokkaan tavan olla mukana matkailualan näkyvimmissä medioissa.
Yhteistyö tuo monikanavaista näkyvyyttä printissä, verkossa ja sosiaalisessa mediassa sekä mahdollisuuden kertoa oma tarinanne osana inspiroivaa matkailusisältöä.

Paketti on suunniteltu yrityksille, jotka haluavat vahvistaa läsnäoloaan matkailualalla ja tavoittaa kohderyhmänsä säännöllisesti ja laadukkaasti vuoden aikana.

Ystävän kokonaisuus sisältää:

  • Mainonta: 6 × 1/4-sivun advertoriaalia TopTravelsin printtilehdissä
  • Verkkonäkyvyys: 2 kk verkkobanneri www.toptravels.fi-sivustolla
  • Profiilijuttu: 1 × “Mitä kuuluu yritys X” -artikkeli (julkaisu TopTravelsin verkkosivulla + some-jako)

Hinta: 6 990 € + alv / vuosi

Lue myös