Suomen täydellisintä pizzapohjaa on hiottu äärimmilleen vuodesta 1996
Classic Pizza -ravintolat myyvät yli 800 000 pizzaa vuodessa. Erityisesti pizzan pohja on niittänyt mainetta siitä lähtien, kun ravintola alkoi kehittää omaa reseptiään 15 vuotta sitten. Tämä on asiakkaiden palautteiden ansiota ja kehitystyö jatkuu edelleen.
Pizzan ystävät kuuluvat kahteen koulukuntaan, paksureunaisen napolilaisen- ja ohutpohjaisen roomalaisen pizzan kannattajiin. Classic Pizza -ravintolan tuotteet kuuluvat jälkimmäiseen kategoriaan. Pohja on täysin lisäaineeton ja vegaaninen.
– Pizzapohja on kuin maailma. Sen päälle on hyvä rakentaa mitä vaan, sanoittaa Classic Pizzan ketjujohtaja Tommi Aaltonen yrityksen filosofiaa.
– Pizzamme on tehty parhaista raaka-aineista. Pienikin muutos reseptissä voi olla jollekin asiakkaallemme maailman isoin asia. Siksi tuotekehitys vaatii varovaisuutta. Saamme useita kirjallisia palautteita päivittäin ja tämä mahdollistaa pizzapohjan kehittämisen edelleen.
– Asiakkaillemme on tärkeää, että pizzamme maistuvat samalta kaikissa 17:ssä ravintolassamme, Hangosta Leville. Brändimme ja pizzapohjamme suosion salaisuus on tasalaatuisuus, laadukkaat raaka-aineet, hyvät maut, pitkäjänteinen kehitystyö sekä upea henkilökuntamme.
– Suosituin Pizzamme on hieman tulinen Hangover, joka on ollut valikoimassamme ravintolamme perustamisesta lähtien. Myymme pääasiassa suolaisia kuumia pizzoja, joiden lisäksi listaltamme löytyy harvinaisempiakin herkkuja, kuten Nutella-pizzaa.
Brändi ja pizzapohja ovat saaneet lukuisia palkintoja, kansainvälisestikin Classic Pizza on palkittu lukuisissa eri kilpailuissa. Viimeisin kunnianosoitus pokattiin Tanskasta, Kööpenhaminan paras pizza 2020! Suomen paras Pizza -palkinnon on myöntänyt Glorian Ruoka&Viini. Amerikkalaisessa Stevie Awards -kilpailussa Classic Pizza Restaurant on voittanut kultaa Company of the Year -Consumer Services -sarjassa.
Ravintola perustettiin Hangossa vuonna 1996 ja sieltä brändi on levinnyt Lappiin saakka. Classic Pizza -ravintoloissa asiakas arvostaa herkullista makua, hyvää asiakaspalvelua ja sitä, että tietää aina mitä saa.
Teksti: Pinja Palmunen | Kuva: Erika Kaipainen