Lahden Pelicans avaa hampurilaisravintolan
Jääkiekkojoukkue Pelicans ottaa vastuun Lahteen lokakuussa avattavan burgeriravintolan Social Burgerjointin pyörittämisestä.
Mitä syntyy, kun istutetaan samaan pöytään lahtelainen jääkiekkolegenda ja intohimoisesti ruokaan suhtautuva MasterChef-voittaja? Syntyy herkullinen yhteistyöhanke, jonka tavoitteena on tarjoilla aidot, käsityönä tehdyt burgerit lahtelaisille.
Yhteistyö Pasi Nurmisen luotsaaman Pelicansin kanssa sai alkunsa, kun miehet Social Burgerjointin takana, Herkko Volanen ja Pikkis ”MasterChef” Tuomonen, etsivät mahdollisuuksia tuoda palkitut burgerinsa Lahteen.
– Jääkiekkomiesten kanssa oli inspiroivaa istahtaa samaan suunnittelupöytään. Pelicans on kasvattanut ravintolatoimintaansa ja pyörittää kaupungissa jo ennestään toriterassia, lounasravintolaa sekä vastaa lukuisten isojen tapahtumien catering-palveluista, Pikkis Tuomonen sanoo.
Pelicansissa uusi franchisingsopimukseen pohjautuva yhteistyömalli otetaan vastaan innolla ja kovin odotuksin.
– Tämä on meille selkeää jatkoa strategiselle kasvulle, jota olemme lähteneet hakemaan ravintolatoiminnasta. Social Burgerjoint on kiinnostava brändi ja tuote kerrassaan loistava. Uskon, että lahtelaiset ottavat ravintolatulokkaan innolla vastaan, Pelicansin taloutta ja ravintolapuolen operatiivista toimintaa johtava Lauri Pöyhönen kertoo.
Festareita kiertäneestä ruokarekasta taipaleensa aloittanut Social Burgerjoint on kasvanut lyhyessä ajassa burgeriketjuksi, jonka ravintoloita löytyy Lahden lisäksi Haminasta, Porvoosta, Keravalta ja Helsingistä. Lahteen perustettava ravintola on ketjun seitsemäs. Ravintola avataan lokakuun aikana osoitteessa Mariankatu 2.
– Uusia ravintoloita avataan, kun sopivan sijainnin lisäksi löydämme toimintaa pyörittämään kanssamme samat unelmat jakavat, intohimoiset tekijät. Nurmisen ja Pelicansin kanssa yhteinen sävel löytyi heti, Tuomonen lupaa.
Lahden ravintola noudattaa Social Burgerjointin testattua ja hyväksi havaittua konseptia.
– Konsepti on yksinkertainen. Mitään salaisia reseptejä meillä ei ole, vaan pääosassa on aina pihvi. Tämä on valitettavan usein unohtunut artesaaniburgeritrendissä, Tuomonen sanoo.
– Maailma on aika sekava paikka. Me haluamme tehdä siitä vähän yksinkertaisemman. Uskon, että lahtelaiset ajattelevat samoin ja ovat täysillä meidän ja Pelicansin messissä sitä toteuttamassa, Tuomonen jatkaa.
Pelicans on muutamassa vuodessa ottanut harppauksia kaukalon ulkopuolisen liiketoimintansa kasvattamiseksi. Toimintaa on kasvatettu hankkimalla Isku Areenan ravintolapalveluiden rinnalle muun muassa toriterassi Aitio, lukuisten suurtapahtumien catering-palvelut sekä nyt julkaistu Social Burgerjoint -yhteistyö.